جستجو

روش ارسال اظهارنامه مالیاتی

ارسال اظهارنامه مالیاتی

آخرین مطالب

اظهارنامه مالیاتی

سرگذشت مالی یک سال فعالیت شرکت ها یا اشخاص که جهت برآورد مالیات به موسسه‌ی امور مالیاتی شرح داده می شود را اظهارنامه مالیاتی می گویند. اظهارنامه مالیاتی به عبارتی گفته می شود که از کامل کردن اسنادی که درآمد یک شرکت یا شخص را با اندازه مالیاتی که باید به دولت پرداخت شود، موسسه های دولتی یا فعالان اقتصادی احتمالی برآورد می‌کنند

یکی از بزرگترین منبع هایی که دولت از آن کسب درآمد میکند مالیات می باشد. مالیات چند نوع دارد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد:

  1. مالیات مستقیم
  2. مالیات غیر مستقیم

که هر دوی آن ها نوعی از کسب درآمد دولت می باشد. درآمد مالیاتی، درآمد دولت که سود حاصل از مالیات می باشد که بابت این خدمات مالیات دریافت میکند مانند: سود، کالاها و خدمات، درآمد زمین، مالکیت و انتقال دارایی و سایر مالیات گرفته می شود.

 به این نکته توجه کنید که دولت تا چه حدی به‌صورت تاثیر گذار و تا چه حد بودجه مالی کشور را مدیریت می‌کند. کل درآمد مالیاتی کشور بیشتر از درصد تولید ناخالص داخلی می باشد که به عنوان شاخص بهره تولید کشور بوسیله دولت از طریق مالیات اخذ می‌شود.

درآمد مالیاتی توسط دولت برای دادن مبلغ هایی به جامع از جمله ارتش، آموزش و پرورش، بیمارستان‌ها و زیرساخت‌ها بهره گیری می‌شود. لیست های بسیاری وجود دارد که از درآمد مالیاتی عبارتند از دفاع و امنیت استفاده می‌کنند که حاوی کمک هزینه برای وزارت دفاع است. سازمان هایی که در دستور کار قرار دارند تأمین اجتماعی، برنامه‌های مهم بهداشتی، یا برنامه‌های شبکه ایمنی که برای مثال بیمه بیکاری، مسکن کم درآمد، تمبر غذا و… است.

اظهارنامه مالیاتی در ایران

از اول سال ۱۳۹۱(سال مالی ۱۳۹۰) پرداخت کننده باید با مراجعه به وبسایت سازمان امور اقتصادی و دارایی نسبت به تکمیل و تسلیم اظهارنامه مالیاتی الکترونیکی عمل کنند.

اظهارنامه مالیاتی تا گذشته از 1391 در فهرست های از پیش حاضر و به حالت کاغذی استفاده می شده است. افراد باید این لیست  را از مرکزهای مرتبط می خریدند و به خاطر جامع نبودن اظهارنامه مالیاتی خود در این فرم های پیش آماده حاضر می کردند.

برای اقدام به این عملیات زمان زیادی صرف می شد و هزینه زیادی هم در بر داشت به همین خاطر این عمل سبب این شد تا اظهارنامه  مالیاتی به صورت اینترنتی و با مراجعه به پایگاه اینترنتی موسسه امور مالیاتی کشور به آدرس tax.gov.ir  تمام و ارائه داده شود.

اظهارنامه مالیاتی بعد از اینکه به حالت اینترنتی کامل و ارائه شد. باید حتما شرکت ها و موسسه ها در زمان قانونی که در اختیار آن ها قرار داده شده به منظور ارسال دفترهای قانونی خود به اداره مالیات فعالیت های مورد نیاز را انجام بدهند.

این شرکت ها شامل دفاتری از قبیل دفتر روزنامه و دفتر دارایی می باشد که دانسته های خود از روش کار و تنظیم کردن آن ها برای همه متقاضیان از ضرورت ها می باشد.

انواع اظهارنامه مالیاتی

  •  اظهارنامه اشخاص حقوقی (شرکت ها)
  • ااظهارنامه اشخاص حقیقی (مشاغل)
  •  اظهارنامه مالیات بر ارث
  • ااظهارنامه مالیات بر املاک و مستغلات
  •  اظهارنامه مشاغل خودرویی
  • ااظهارنامه انحلال شرکت
  •  اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

سال مالیاتی

در کامل کردن اظهارنامه مالیاتی الکترونیکی، باید حتما، دو نکته را بدانید. اولیش شناسه ملی شرکت که باید از سایت سازمان ثبت اسناد و املاک قوه قضاییه اخذ شود و دومیش، سال مالیاتی را باید بلد باشید. سال مالیاتی، یک سال  شمسی می باشد که از ۱ فروردین شروع و تا ۲۹ اسفند ادامه پیدا میکند. اگر فرد حقوقی می باشید که سال مالی آن باعث پایه نامه با سال مالیاتی فرق می کند، درآمد سال مالی آن ها به جای سال مالیاتی،  جزو برآورد های ممیزان اداره دارایی قرار خواهد گرفت و مشکلی نخواهد بود.

چه اشخاصی، موظف به تنظیم اظهارنامه الکترونیکی مالیاتی هستند؟

اشخاص حقیقی و حقوقی زیر، ملزم به ارائه اظهارنامه الکترونیکی مالیاتی هستند:

  • تمام اشخاص حقیقی که در ایران مشغول به کار بوده و دارای عفو مالیاتی نمی باشند.
  • کاملا افراد حقوقی که در ایران مشغول به فعالیت بوده و معاف نشده اند از مالیات (مثل ناشران).
  • کلیه افراد حقیقی و حقوقی ایرانی که در خارج از کشور به فعالیت هستند.
  • کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که خارج از کشور اقامت دارند اما درآمد آن ها از داخل ایران است.
  • تمام شخصیت های غیر ایرانی (اعم از حقیقی یا حقوقی) که در ایران، درآمد دارند، شامل مالیات هستند.

موارد ذکر شده در اظهارنامه مالیاتی

  • ورود کد کاربری و رمز عبور محرمانه ارسال شده از اداره دارایی محل سکونت شرکت خود برای عملیاتی شدن اظهارنامه مالیاتی
  • پاسخ به پرسش های اظهارنامه برای ورود اطلاعات هویتی صاحبان امضا بر اساس اساس نامه
  • وارد کردن اطلاعات حسابداری در اظهارنامه مالیاتی
  • اطلاعات سود و زیان شرکت خود را وارد کنید
  • اطلاعات ترازنامه شرکت را وارد کنید
  • رفع تفاوت اختلاف ترازنامه در صورت وجود
  • ارائه اجناس معاف از پرداخت مالیات
  • بررسی اظهارنامه و مرتبط کردن مبلغ درامد درج شده با اظهارنامه ارزش افزوده و گزارش فصلی
  • فرستادن اظهارنامه و اخذ کد رهگیری.

شیوه 5 گانه ثبت نام الکترونیک اظهارنامه مالیاتی

  • مرحله اول: پیش ثبت نام الکترونیک

    در این شیوه، باید کد اقتصادی مربوط به خودتان را داشته باشید. اطلاعات اصلی شرکت اخذ شده و پس از تایید شماره تلفن همراه اعلامی در سیستم، تاییدیه پستی با کد پستی  ۱۰ رقمی را در سیستم وارد کنید.

    مرحله دوم: اعتبار سنجی اطلاعات

    پس از انجام پیش ثبت نام در این مرحله، می بایست قسمتی از داده های ثبت شده در مرحله  قبلی از دارایی های مختلف، استعلام و راستی آزمایی شده و پس از قبول کردن صحت اطلاعات، وارد مرحله سوم می شوید. اگر اطلاعات مورد قبول نبود، مسئله را با اس ام اس به شماره تلفن ثبت شده اطلاع داده خواهد شد.

    مرحله سوم: تایید و فرستادن داده های کاربری

    در این مرحله، اگر اطلاعات قبل از ثبت نام تون مورد تایید سازمان امور مالیاتی کشور قرار بگیرد، کد کاربری و رمز عبور برای شما ثبت شده و به صورت پیامک ارسال می شود.

    مرحله چهارم: ثبت نام الکترونیک

    در این مرحله، بعد از گرفتن اطلاعات کاربری، داخل سامانه شده و اطلاعات اقتصادی بنگاه خود را پر کنید.

    مرحله پنجم: اعتبار سنجی

    اعتبار سنجی ستادی و میدانی داده وارد شده صورت میگیرد و با پرونده های فیزیکی تطبیق خواهند داد تا اطلاعات را مقایسه کنند. اگر تفاوتی پیدا شود به صورت اس ام اس ارسال می شود و اطلاع رسانی میگردد. اگر اطلاعات شما مورد تایید سازمان باشد، وارد وضعیت ۴۵ می شوید که ارسال اظهارنامه الکترونیک است.

روش تهیه و تنظیم اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی

اظهارنامه مالیاتی، فرمی آماده از طرف سازمان امور مالیاتی می باشد که مشمولان پرداخت مالیات، باید سالانه، داده های مربوط دارایی و درآمد خود را از بوسیلۀ آن، برای اداره مالیات تنظیم و در نهایت ارسال نمایند. ثبت نام اظهار نامه مالیاتی در سال 1401، از طریق سایت سازمان امور مالیاتی کشور صورت می گیرد و زمان ثبت نام آن  برای افراد حقیقی، تا پانزدهم تیر ماه و برای افراد حقوقی تا هفت شهریور اعلام گردیده است.

تا پیش از سال ۱۳۹۱، پرداخت کنندگان مالیاتی باید اظهارنامه های کاغذی را از مراجع مرتبط خرید نموده و نسبت به تنظیم و ارسال آن اقدام نمایند. این کار، از نظر زمان و هزینه بصرفه نبود. با هدف بزرگداشت پرداخت کنندگان و سرعت بخشیدن و آسانی در فرآیند ارسال و دریافت و تحلیل  اطلاعات پرداخت کنندگان مالیاتی، اظهارنامه الکترونیکی از سال ۱۳۹۱، در دست عمل قرار گرفت و عزیزان می توانند با رجوع به سایت سازمان امور مالیاتیکشور، نسبت به تهیه و تنظیم اظهارنامه مالیاتی اینترنتی اقدام نمایند و کد پیگیری دریافت نمایید.

مشاوره ارسال اظهارنامه مالیاتی

مالیات، از اصلی ترین منابع درآمدی دولت می باشد. شامل 2 گروه مستقیم و غیر مستقیم، می شود. مالیات مستقیم  زیر شاخه هایی را دارا می باشد که یکی از آنها، مالیات بر درآمد نام دارد.  این نوع  مالیات، مشمولان پرداخت مالیات باید درآخر سال ( سال مالی )، اقدام به ثبت نام و تنظیم و ارسال اظهارنامه مالیاتیکه شامل اطلاعاتی مانند سطح درآمد ، میزان سود و زیان و مخارج ناشی را به سازمان امور مالیاتی کشور ابلاغ نمایند.

قالب اظهارنامه مالیاتی، یک فرم می باشد که از سوی سازمان امور مالیاتی کشور، تهیه شده و پرداخت کنندگان مالیاتی، باید سالانه داده های مالی خود را وارد و در آخر برای اداره مالیاتِ مربوط، تهیه نموده و به آن ارسال نمایند. محاسبۀ مقدار مالیات مشمولان، مطابق با همین اظهار نامه های مالیاتی ، معین می شود، در صورتی که چیزی غیر از واقع بودن اظهارات مودیان مالیاتی برای سازمان امور مالیاتی کشور، مشخص شود.با نگرش به این موضوع که روش ثبت و زمان ثبت نام اظهارنامه مالیاتی،  ترتیب خاصی دارد، ضروری است تا مشمولان پرداخت مالیات، از روش تکمیل و ثبت اظهارنامه مالیاتی آگاهی لازم را داشته باشند.

در این مقاله، اولاً به این موضوع می پردازیم که اظهار نامه مالیاتی چیست؟

سپس به توضیح روش تنظیم، زمان ثبت نام و چگونگی ثبت نام اظهارنامه مالیاتی 1401 خواهیم پرداخت؛ و در آخر، به ارزیابی روش تنظیم و فرستادن این  اظهارنامه، خواهیم پرداخت. 

با ماناحساب همراه باشید.

فرم اظهارنامه مالیاتی

قالب اظهارنامه مالیاتی، یک فرم می باشد که از سوی سازمان امور مالیاتی کشور، تهیه شده و پرداخت کنندگان مالیاتی، باید سالانه داده های مالی خود را وارد و در آخر برای اداره مالیاتِ مربوط، تهیه نموده و به آن ارسال نمایند. محاسبۀ مقدار مالیات مشمولان، مطابق با همین اظهار نامه های مالیاتی ، معین می شود، در صورتی که چیزی غیر از واقع بودن اظهارات مودیان مالیاتی برای سازمان امور مالیاتی کشور، مشخص شود.

در سالهای اخیر ارسال اظهارنامه مالیاتی، به اداره امور مالیات، باید بصورت الکترونیکی و با استفاده از سامانه مربوطه انجام گیرد، در ادامه، به روش ثبت نام و تهیه اظهارنامۀ مالیاتی از طریق سامانه اظهارنامه مالیاتی، خواهیم پرداخت.


روش ثبت اظهارنامه مالیاتی در سال 1401

قبل از این که خدمات سازمان امور مالیاتی کشور، بصورت اکترونیکی عرضه شود. مشمولان پرداخت مالیات موظف بودند تا فرم کاغذی و فیزیکی اظهارنامه های مالیاتی را پر کرده و به اداره مالیات بفرستند. بنابراین، مشمولان پرداخت مالیات، باید این اظهارنامه را از اداره های مالیاتی یا سایت آن، اخذ نمایند و پس از وارد کردن اطلاعات فرم ، آن را بصورت حضوری به اداره مالیات واگذار کنند که این کار از نظر زمانی بصرفه نخواهد بود.

با تأسیس سایت داره امور مالیاتی کشور، اظهارنامه های کاغذی، جای خود را به اظهارنامه های الکترونیکی داده و مشمولان نیز مکلفند تا از این راه به سایت سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی tax.gov.ir مراجعه کرده و جهت ثبت نام و ارسال اظهارنامه مالیاتی خود اقدام نمایند.

با توجه به این که ثبت نام و ارسال اظهارنامه مالیاتی، از طرف افراد حقیقی و حقوقی، زمانبندی خاصی داشته و تأخیر در پرداخت آن، منجر به پرداخت جریمه  می شود، پیشنهاد میشود تا در ادامه با ماناحساب همراه باشید تا ازطریق آن از زمان ثبت نام اظهارنامه مالیاتی 1401، آگاه شوید.

تهیه اظهارنامه مالیاتی بر اساس استانداردهای تصویب‌شده و شیوه‌های مورد قبول سازمان امور مالیاتی کشور، یکی از اموری می‌باشد که مپرداخت‌کنندگان مالیاتی باید هر سال انجام داده و کارنامه فعالیت کسب و کار خود را به منظور محاسبه دقیق مالیات، ابلاغ کنند. پیشنهاد میکنیم که جهت استفاده از بخشودگی های مالیاتی، دریافت معافیت ها و کاهش مقدار جرایم قانونی، مودیان محترم نسبت به کامل کردن درست تحت نظر مشاوران مجرب حسابداری اقدام نمایند.

سازمان امور مالیاتی کشور، با هدف گسترش خدمات الکترونیکی برای خوداظهاری پرداخت کنندگان مالیاتی، سامانه تحت وب تسلیم اظهار نامه مالیات بر درآمد افراد حقوقی را طراحی و توسعه می‌دهد. مودیان مالیاتی، بعد از از ثبت نام در سامانه باید با نام کاربری و کلمه عبور دریافتی، در سامانه اظهارنامه افراد حقوقی وارد و نسبت به کامل نمودن اطلاعات عملکردی خود اقدام کنند.

تماس با ما : 66925402 – 021

مهلت اظهارنامه مالیاتی در سال 1401

همانطور که در قسمت های قبل یا ما همراه بودید، سعی کردیم تعریفی از مفهوم اظهارنامه مالیاتی و نحوۀ تنظیم و ارسال آن را به شما بگوییم.

اما موضوعی که  باید به ان توجه داشته باشیم، این است که پرداخت کنندگان مالیاتی که بر اساس قانون، مکلف به فرستادن اظهارنامه مالیاتی به اداره مالیات می باشند، باید در زمان مشخص شده، اقدام به پرداخت مالیات نمایند و در صورت وجود مشکل در روند ثبت نام، تا 1 ماه می توانند داده های وارد شده را ویرایش نمایند.

در سالهای اخیر، زمان ثبت نام اظهارنامۀ مالیاتی، برای افراد حقیقی، تا پایان خرداد ( سی و یکم خرداد ) و برای افراد حقوقی، تا پایان تیر ( سی و یکم تیر ) بود.این مهلت در اسل 1401 نیز به به احتمال زیاد به همین صورت خواهد بود.

مهلت اظهارنامه مالیاتی ارزش افزوده در سال 1401

بر اساس ماده سوم قانون مالیات بر ارزش افزوده: « ارزش افزوده، همان اختلاف میان ارزش محصول و خدمات توزیع شده، با بهای محصول و خدمات پس از خرید یا دریافت شده، در یک بازۀ زمانی مشخص است. »

پس، در تعریف مالیات بر ارزش افزوده، باید بگوییم، یک نوع از مالیات می باشد که به اختلاف میان ارزش محصول تولیدی و محصول فروخته شده، تعلق یافته و توسط مصرف کننده پرداخت خواهد شد.

زمان ثبت نام اظهارنامۀ مالیات بر ارزش افزوده محصولات بفروش رفته و خدمات پس از فروش در طول سه ماه ( فصل )، بوسیلۀ سامانه مالیات بر ارزش افزوده ( www.e-vat.ir ) و با نگرش به قوانین مالیات بر ارزش افزوده، تا پانزده روز بعد از پایان آن فصل می باشد.

روش ثبت نام اظهارنامه مالیاتی در سال 1401

در قسمت های قبلی، راجع به روش تهیه اظهارنامۀ مالیاتی 1401 و از طرفی، زمان ثبت نام اظهارنامه مالیاتی ۱۴۰۱ بحث کردیم. ولی، با توجه به اینکه ارسال اظهارنامۀ مالیاتی، مشروط به  ثبت نام، در سامانه امور مالیاتی می شود، در این قسمت، به آموزش نحوه ثبت نام اظهارنامه مالیاتی 1401 خواهیم پرداخت.

باید توجه داشته باشیم که ثبت نام در سامانه الکترونیکی مالیاتی، خصوصاً، ثبت نام اظهارنامۀ مالیاتی اشخاص حقیقی،شامل چهار مرحله می باشد که موارد زیر را در بر می گیرد :

  • پیش ثبت نام الکترونیکی
  • ثبت نام الکترونیکی راستی آزمایی اطلاعات و مرحله نهایی 
  • پیش ثبت نام
  •  ثبت نام اظهارنامه مالیاتی 1401
  1. در آغاز، عبارت سامانۀ عملیات الکترونیکی مالیاتی و یا نشانی آدرس tax.gov.ir را در جستجوگر، سرچ کنید تا مانند تصویر، به صفحه اصلی سایت سازمان امور مالیاتی کشور ورود کنید.
روش ثبت نام اظهارنامه مالیاتی

2. پس از وارد شدن به صفحۀ اصلی سامانۀ امور مالیاتی کشور، جهت ثبت نام اظهارنامۀ مالیاتی 1401،  گزینه ثبت نام الکترونیک را کلیک نمایید.

3. پس از انتخاب گزینه ثبت نام الکترونیک،  صفحه بعدی، قوانین موجود جهت ثبت نام در سایت مالیاتی کشور را مشاهده می نمایید. این قونین را بطور کامل مطالعه نمایید و در قسمت پایین، گزینه ورود به ثبت نام را انتخاب کنید.

روش ثبت نام اظهارنامه مالیاتی در سامانه مالیاتی کشور

4. درگام چهارم، نوع پرداخت کننده را انتخاب نمایید  و بعد از ثبت کد ملی خود و عبارت امنیتی، در قسمت های مشخص شده، گزینۀ ورود به ثبت نام را کلیک کنید.

روش ثبت نام اظهارنامه مالیاتی در سامانه مالیاتی کشور

5. در این مرحله، گزینۀ پیش ثبت نام جدید را انتخاب نمایید.

روش ثبت نام اظهارنامه مالیاتی در سامانه مالیاتی کشور

6. پس از ورود به این قسمت، کد پستی و شماره تلفن همراه خود را در بخش های مشخص شده درج نمایید و پس از وارد کردن رقم امنیتی موجود در کادر، پزینۀ پیش ثبت نام جدید را انتخاب کنید.

روش ثبت نام اظهارنامه مالیاتی در سامانه مالیاتی کشور

بعد از کامل کردن مرحله های ثبت نام در سامانۀ اظهارنامه مالیاتی 1401، باید جهت ثبت اظهار نامه مالیاتی و سپس تنظیم و فرستادن آن، به سامانۀ امور مالیاتی، عملیات مربوط را انجام دهید. چگونگی پر کردن و ارسال اظهارنامه مالیاتی رادر ادامه توضیح خواهیم داد.

روش تنظیم و ارسال اظهارنامه مالیاتی در سال 1401

در قسمت های بالا، دربارۀ زمان ارسال اظهارنامه مالیاتی و چگونگی ثبت نام آن در سامانه مالیاتی کشور بحص کردیم. مشمولان پرداخت مالیات، بعد از ثبت نام، باید اظهارنامه مالیاتی را تنظیم و ارسال  نمایند. جهت تنظیم و فرستادن اظهارنامۀ مالیاتی در سال 1401، باید پس از دریافت کد رهگیری مالیاتی، بر اسای مراحل زیر، اقدام کنیم :

در آغاز، عبارت سامانۀ عملیات الکترونیکی مالیاتی، یا نشانی tax.gov.ir را در مرورگر دستگاه خود، جستجو کرده تا مانند تصویر، به صفحه اصلی سایت سازمان امور مالیاتی کشور وارد شوید.

روش ثبت نام و پر کردن اظهارنامه مالیاتی

در گام بعدی، گزینه ورود به سامانه اظهارنامه حقیقی را انتخاب کنید.  

روش ثبت نام و پر کردن اظهارنامه مالیاتی

در این قسمت باید نام کاربری و رمز عبوری که از سوی سامانه اخذ کرده اید را وارد نمایید.

روش ثبت نام و پر کردن اظهارنامه مالیاتی

در این صفحه گزینۀ ثبت اظهارنامه را کلیک کنید.

روش ثبت نام و پر کردن اظهارنامه مالیاتی

در این مرحله، باید در قسمت های مشخص شده سال عملکرد و نوع فعالیت خود را درج نموده و سپس گزینه تایید را کلیک نمایید.

روش ثبت نام و پر کردن اظهارنامه مالیاتی

در قسمت پایینی، گزینۀ ویرایش را کلیک نمایید.

روش ثبت نام و پر کردن اظهارنامه مالیاتی

در مرحلۀ بعدی، باید مشخصات خود اعم از نام، نام خانوادگی، شماره شناسنامه و … را در قسمت خود، درج نمایید.

 
روش ثبت نام و پر کردن اظهارنامه مالیاتی

سپس، مشخصات مربوط به محل کار ، مانند آدرس و کد پستی را وارد می نمایید.

روش ثبت نام و پر کردن اظهارنامه مالیاتی

در گام بعدی اطلاعات مربوط به حساب خود را وارد کنید.

روش ثبت نام و پر کردن اظهارنامه مالیاتی
  • بعد از وارد نمودن مشخصات درخواست شده، بخش اطلاعات اختصاصی، برایتان نمایش داده خواهد شد که مشخصات  در آن، به شکل پیش فرض، ذخیره می باشد. اگر قصد دارد اطلاعات خود را تغییر دهید، د این قسمت می توانید اقدام به ویرایش نمایید.

پس از درج نمودن اطلاعات اختصاصی، در بخش اطلاعات فروش، اطلاعات فروش داخلی و خارجی را بوسیلۀ گزینۀ افزودن، درج کنید.

روش ثبت نام و پر کردن اظهارنامه مالیاتی

سپس در بخش بعدی، داده های مرتبط با میزان سود و زیان خود را در جدول نمایش داده شده وارد کنید.

روش ثبت نام و پر کردن اظهارنامه مالیاتی

بعد از پیمودن همۀ مراحل، میزان مالیات محاسبه شده و در یک لیست، نمایان می شود. در صورت تأیید آن برای رفتن به مرحله ثبت نهایی، دکمۀ ذخیره و ادامه را کلیک کنید.

روش ثبت نام و پر کردن اظهارنامه مالیاتی

در گام آخر، مشخصات مربوط به اظهارنامه شما، نمایش داده می شود و با گزینش دکمۀ ثبت نهایی، یک کد رهگیری دریافت خواهید کرد.

 
روش ثبت نام و پر کردن اظهارنامه مالیاتی

توجه داشته باشید که قبل از این که شروع به تکمیل اظهارنامه مالیاتی کنید، تمامی اطلاعات لازم را همراه خود داشته باشید و تا هنگام ورود به سامانه و وارد کردن اطلاعات، به مشکلی برنخورید. 

  مقالات پیشنهادی :  دریافت کد مالیتی  ـــ  معافیت مایاتی

۱ دیدگاه

  1. zainab

    مالیات 1401 راببینم

    پاسخ

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان